wtorek, 10 sierpnia 2010

tragedia w Bogatyni

w ostatni weekend w Bogatyni stała się tragedia. miasto zostało zalane! w wyniku intensywnych opadów z brzegów wystąpiła mała rzeczka płynąca przez miasto - Miedzianka. po usłyszeniu pierwszych informacji z Bogatyni stanął mi przed oczami niedawny widok miasta - popadających w ruinę domów przysłupowych..
od razu pomyślałam, że te domy, tak zaniedbane i spróchniałe, mogą nie wytrzymać naporu wody.. niestety tak właśnie się stało! niektóre domy nie wytrzymały, popłynęły z nurtem, zawaliły się! okropna tragedia dla mieszkańców!!!
ja jednak mam nadzieje, że ta powódź przyniesie też coś dobrego, sprawi że cała Polska dowie się o tym, że są takie domy - domy przysłupowe - w Bogatyni, że miasto dostanie w końcu pieniądze na renowację przynajmniej części domów - zabytków i że Bogatynia stanie się za jakiś czas perełką Polski południowo-zachodniej..

p.s. szukając informacji o powodzi w Bogatyni trafiłam na zdjęcia powodzi tamże z 1916 roku..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz